WIADOMOŚCI

Force India zmienia barwy przed sezonem 2017
Force India zmienia barwy przed sezonem 2017
Zespół Force India zdecydował się dramatycznie zmienić wygląd swojego nowego bolidu na sezon 2017, kompletnie zmieniając jego barwy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zespół Force India zamieni znane z ostatnich lat pomarańczowo-srebrne barwy na niemal pełny róż, co wiąże się z pozyskaniem przez niego nowego sponsora, firmę BWT.

Oprócz zmiany malowania samego bolidu, swoją kolorystykę zmienią również kaski zawodników, Sergio Pereza oraz Estebana Ocona.

O tym, że Force India może zmienić barwy na różowe spekulowało się od kilkunastu dni, zważywszy na historię sponsoringową BWT, która w niższych seriach wyścigowych, a także w DTM za każdym razem nalegała na zmiany malowania sponsorowanych samochodów.

„Przybycie do Formuły 1 firmy BWT jest ogromną wiadomością i stanowi najbardziej znaczącą współpracę sponsorską w naszej dziesięcioletniej historii” mówił Vijay Mallya, właściciel zespołu.

„To oznaka tego jak daleko zaszliśmy jako zespół a dzięki naszym dobrym wynikom możemy również popisać się świetnymi wynikami komercyjnymi w trakcie przerwy zimowej.”

„W sezonie 2017 nasze bolidy będą posiadały żywą kolorystykę z przemyślanym matowym wykończeniem. Zmiana barw bolidów to oznaka siły naszej nowej współpracy partnerskiej i jasne zobowiązanie ze strony BWT, które rozpoczyna swoją współpracę z F1.”
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

74 KOMENTARZY
avatar
Heytham1

14.03.2017 13:55

0

Różowy wygląda lepiej niż ta kolorystyka którą pokazali na prezentacji. Fajnie bo będzie się rzucać w oczy na torze. Ten sezon będzie kolorowy. Pokazałem mojej narzeczonej która jak go zobaczyła powiedziała że dla tego "śmiesznego, różowego autka jak Hello Kitty" obejrzy ze mną wyścig w Australii :D


avatar
wobz

14.03.2017 13:56

0

landrynka


avatar
mentos11

14.03.2017 13:59

0

Ej to ja też pokaże żonie ten bolid to może też obejrzy wyścig w Australii 😀


avatar
pjc

14.03.2017 14:01

0

@3.Ja swojej również. Może wtedy przestanie mi zawracać głowę różnymi sprawami jak oglądam wyścigi i obejrzy razem ze mną.


avatar
HiTec

14.03.2017 14:06

0

to jest żart chyba


avatar
ErykW

14.03.2017 14:09

0

W tę kolorstykę idealnie wpisuje się Johnnie Walker jako sponsor :P


avatar
Levski

14.03.2017 14:14

0

Ciekawe co na to Johny Walker :D


avatar
EryQ

14.03.2017 14:19

0

Dzisiaj przecież nie prima aprilis??? No niezłe jaja. A to Ci chłłłłłyyyyyyt marketingowy na przyciągnięcie płci pięknej.:) W sumie może być. Ładniejsze niż to z testów tegorocznych.


avatar
ds1976

14.03.2017 14:22

0

To i baba za kierownicą by się zdała, zamiast Okonia :-) A tak serio, to przynajmniej będzie się bardziej wyróżniał na torze od poprzedniego malowania, oby się wyróżniał nie tylko kolorystyką...


avatar
pjc

14.03.2017 14:54

0

:) jeszcze niech tylko na nosie bolidu wymalują ogromne czerwone usta i oczy z długimi rzęsami. Ich poprzednik Jordan miał kiedyś w tym miejscu oczy i zęby jadowe węża.


avatar
MIchalk001

14.03.2017 14:56

0

Fajny, taka odmiana kolorystyczna. Logo sponsora kojarzy mi się z logotypami na autach Nascar


avatar
TomPo

14.03.2017 14:57

0

REALLY ? Moze jakis przyspieszony prima aprilis ?


avatar
elin

14.03.2017 15:15

0

Ooooo NIE !!! ... ;-))) F1 to - ryk silników, pisk opon, maszyny ( bolidy ) ciężkie do opanowania i twardziele za kierownicą ... Ten landrynkowy róż wygląda fatalnie.


avatar
Riso

14.03.2017 15:24

0

@13 Ryk silników to prędzej Nascar, F1 stara czy nowa to raczej bliżej bzyczenia niż ryku. Pisk opon? Aha... Malowanie ładne, nawet przyzwoicie to wygląda. Fajnie będzie oglądać sezon, wiedząc na kogo się aktualnie patrzy, bez mrożenia oczu, aby dojrzeć drobne elementy odróżniające to wszechobecne srebro i czerń poprzedniego sezonu. Im bardziej kolorowo tym lepiej...


avatar
Fanvettel

14.03.2017 15:53

0

Nie podoba mi sie. Tamten byl lepszy.


avatar
devious

14.03.2017 15:55

0

o kufa, nie wierzę - to sa chyba jakieś jaja? :P Nie mam nic do różowego, mam nawet zresztą jedną koszulę w takim odcieniu ale do bolidu F1 jako główny kolor to nie pasuje kompletnie. Fatalne malowanie, wprost dramatycznie złe, o matko, to wygląda jak dziewczęca zabawka :) No nic, mam nadzieję FI będzie gdzieś tam czołgać sie z tyłu stawki i nie będzie za często ich widać :D Jedyna nadzieja... ;)


avatar
Jahar

14.03.2017 16:28

0

Teraz zrozumialem dlaczego Force India konsekwentnie nie wdraża słynnej już końcówki nosa do swojego bolidu. Gdyby jednak taką końcówkę dali to przeciwnicy mieliby niezły ubaw. Kolor nie do pomylenia.


avatar
pz0

14.03.2017 16:36

0

Kucyk Pony na torze? Zmieniają kolory kasków? Ciekawe na jakie. niech sobie jeszcze na wyścig zakładają koronkowe różowe stingi. Po prostu komuś zryło czerep.


avatar
Quar

14.03.2017 17:06

0

A Perez z Okoniem oprócz opon będą pudrować nosy na pitstpie :) Załoga w pitlane oczywiście w obowiązkowych różowych kapciach i z różowymi zajęczymi uszami......


avatar
Vendeur

14.03.2017 17:08

0

Muszę przyznać, że w tych barwach to o dziwo najładniejszy z tegorocznych bolidów.


avatar
MacGyver

14.03.2017 17:18

0

Najoryginalniejszy bolid w stawce. Napewno najbardziej rozpoznawalny. Podoba mi się.


avatar
veterynarz

14.03.2017 17:26

0

Wczoraj jeszcze kibicowałem Force India.... obrzydlistwo, wygląda jak chusteczki do nosa albo przeżuta guma truskawkowa przylepiona do ławki w parku. Za 20 lat będziemy mogli mówić młodzieży "brzydki to był Force India w 2017...".


avatar
mentos11

14.03.2017 17:49

0

Ale co wy piszecie przecież jest śliczny niczym modelka na wybiegu, czy wszystkie bolidy muszą być takie męskie, nawet Vetel każdy bolid nazywa kobiecym imieniem a ten nawet wygląda jak kobieta. Mi się podoba 😀


avatar
kruszon

14.03.2017 17:53

0

Szkoda że Rosber odszedł.... Pięknie pasuje do tego różu..


avatar
fanAlonso=pziom

14.03.2017 18:05

0

dla mnie cool


avatar
DJ SEBQ

14.03.2017 18:11

0

Tatiana albo Susie albo by obie mogły by jeździć tym bolidem, no cóż, kierowcy zapewne w różowych kombinezonach ale z czasem się i do tego przyzwyczaimy :) przynajmniej nie ma tej tektury-płetwy


avatar
Mind

14.03.2017 18:14

0

I bardzo dobrze, srać się chce od zachwytu nad kolorem srebrnym.


avatar
saint77

14.03.2017 18:19

0

o rany, pussy car:)


avatar
Szaakal

14.03.2017 18:39

0

Wygląda tragicznie...


avatar
TheKuba

14.03.2017 18:43

0

W razie pytań czemu Hulkenberg uciekł do Renault :D


avatar
BlahBlah

14.03.2017 18:50

0

@22 Wczoraj jeszcze kibicowałem Force India.... obrzydlistwo >kibicowanie ze względu na kolor Ok.


avatar
Heytham1

14.03.2017 18:54

0

@24 Zostaw tego Rosberga w spokoju! Weź jak jesteś taki bardzo męski wsiądz do bolidu i pojedz tak by pokonać Hamiltona. Nie wiem w którym miejscu Nico przypomina Ci kobietę. A no tak...pewnie kobiety widujesz tylko z daleka więc nie odróżniasz cech faceta od płci pieknej.


avatar
damianosKimiFan

14.03.2017 19:37

0

@32 Rosberg ma ksywke Britney co oznacza pięknisia i chyba dlatego @24 napisał ze Rosberg by pasowal do tego bolidu ;)


avatar
TrollMan

14.03.2017 19:41

0

Byłoby ok... gdyby nie nos, płetwa i kolor.


avatar
KuMaI khan

14.03.2017 20:17

0

@32 " Nie wiem w którym miejscu Nico przypomina Ci kobietę. " To pytanie nie do niego, tylko do Marka Webbera. To jemu jako pierwszemu Nico skojarzył się z pewną znaną amerykańską piosenkareczką :)))


avatar
belzebub

14.03.2017 20:33

0

HAle czad! Hahaha, nie no fajnie taki gejowski kolor. Może oprócz kobiet, chcą przyciągnąć także takich facetów. 😀 Teraz nic dziwnego, że nie malowali wcześniej płetwy rekina. W sumie mogliby jeździć w jakimkolwiek kolorze, żeby tylko walczyli w czołówce. Skoro pod sponsora pomalowali bolid, to musiał sypnąć niezłą kasą. To dobrze, będzie więcej kasa na rozwój i oto przecież tutaj chodzi.


avatar
Heytham1

14.03.2017 20:34

0

@35 No ale to Mark Webber...on może sobie kolegę przezwać jak chce :D ale denerwuje mnie jak ktoś usilnie przy każdej możliwej okazji nawet jak temat w ogóle nie dotyczy Rosberga musi jakoś mu dowalić. Poza tym różowy kiedyś był uważany za męski kolor ;) a teraz coraz częściej można napotkać różowe ubrania dla facetów i sam nosze różową koszulkę :P


avatar
orto

14.03.2017 20:38

0

Gender atakuje ! :-)


avatar
ipkuser

14.03.2017 20:41

0

mimo że róż wygląda.. hmm.. ciekawie to mi firma BWT kojarzy się z kolorami błękitnymi (bo to firma od wody jest).. taki jasny błękitny też by nieźle się prezentował..


avatar
bbrbutch

14.03.2017 20:46

0

Może być,jakieś urozmaicenie w stawce.Szkoda,że nie jest cały różowy,lalunia na torze.Wygląda na szybki tak btw.


avatar
kruszon

14.03.2017 20:55

0

@37. Nie będę wezwał się z Tobą w dziecinne pyskówki- za stary jestem. Co uważam o Rosbergu, to na pewno nie to , że jest kobietą, a tym bardziej mężczyzną. A poza tym...w USA kiedyś chłopców ubierano w sukienki, bodajże do 4roku życia. Też sobie kupisz?


avatar
kruszon

14.03.2017 20:57

0

Miało być... Wdawał ....


avatar
grzegorz0812

14.03.2017 21:24

0

19. Quar 2017-03-14 17:06:08 (Host: *.adsl.inetia.pl/ Ignoruj) A Perez z Okoniem oprócz opon będą pudrować nosy na pitstpie :) Załoga w pitlane oczywiście w obowiązkowych różowych kapciach i z różowymi zajęczymi uszami...... zapomniałeś o białym zajęczym sexy ogonkuuuu !!!


avatar
Heytham1

14.03.2017 21:44

0

@41 Tak, kupię sobie 5 sukienek i nic Ci do tego... Twój poziom wypowiedzi jakoś specjalnie nie sugeruję Twojej dojrzałości więc jak już to raczej ja wkopałem się w dziecinną pyskówkę. Każdy ma prawo ubierać się w to co lubi, mieć włosy takie jak lubi i przede wszystkim każdy ma prawo żyć jak chce...więc swoje chore poglądy w tym temacie zostaw dla siebie. Nie uważasz żeby był kobietą ale też nie twierdzisz że jest mężczyzną??? Bardzo logiczne myślenie na poziomie kółka gospodyń wiejskich...


avatar
socjoświr

14.03.2017 22:36

0

Wielkie WOW!!!! Wygląda niesamowicie! W czasach nudnych malowań to prawdziwy powiew świeżości!! Trzymam kciuki za to różowe cudo :)


avatar
veterynarz

14.03.2017 22:50

0

@31 Bardziej chodziło mi o tak haniebne sprzedanie się sponsorowi, ale co się będę tłumaczył. Eufemistycznie: nie podoba mi się.


avatar
Iceman007

14.03.2017 23:25

0

Co to ma być WTF?!? Już tegoroczna odsłona była słaba to teraz o boże. Co oni z nim zrobili...


avatar
mazur81

14.03.2017 23:57

0

A Britney za kierownicą też będzie?


avatar
Vendeur

15.03.2017 01:33

0

@kempa - Kubica w Mercedesie! ;) sportowefakty_wp_pl / formula-1 / 673435 / bolid-mercedesa-czeka-na-roberta-kubice


avatar
YASHIU

15.03.2017 06:46

0

Wiadomo, że facetom taki kolor nie odpowiada ale...samochód ma być widoczny i charakterystyczny, a z całej stawki będzie chyba (oprócz ferrari) jednym z najbardziej rozpoznawalnych bolidów. I o to chyba chodziło. Nie będzie zastanawiania się czy widziałem tam Merca czy Force India bo oba srebrne itp. Teraz nawet kątem oka na drugim lub trzecim planie widać będzie że jedzie FI. Moim zdaniem to dobrze. Kolor może i dla niektórych słaby ale rozpoznawalność - śmiem twierdzić że największa w stawce.


avatar
Sasilton

15.03.2017 08:00

0

Kolor zwraca uwagę i działa, bo pewnie już wiele osób sprawdziło co to za firma.


avatar
przesio

15.03.2017 08:59

0

Prim Aprilis 1 Kwietnia dopiero , wtf


avatar
vanD

15.03.2017 10:17

0

I dobrze ! Sponsorzy mają wchodzić i rozwijać ten sport ! Jeśli Playboy będzie chciał sponorować McL to niech też pomalują bolid w króliczki ! mało ważne jak wyglądają !


avatar
bbrbutch

15.03.2017 11:34

0

Po przeczytaniu newsa o 20 bańkach za sponsoring BWT,to ten kolor podoba mi się jeszcze bardziej.Te pieniądze wróżą wysokie obroty dla FI.Na pierwszy wyścig zakładam coś różowego,szkoda tylko,że muszę najpierw tą rzecz kupić ale na szczęście jest trochę czasu do Australii.€😀💆


avatar
lobuzer

15.03.2017 16:20

0

@54 otóż to, ale niektórzy twierdzą, że FI się haniebnie sprzedała sponsorowi. No nie mogę. Zespoły środka stawki walczą o życie z budżetem, każdy milion jest mile witany. Tutaj dostają 20mln za pomalowanie bolidu w kolorze sponsora, a niektórym i tak nie dogodzisz. Kolor się nie podoba. Co za różnica jaki kolor, jak za tą kasę będą mogli rozwijać bolid podczas sezonu. Normalnie komentarze jak z onetu. Kempa wielkie dzięki za wprowadzenie systemu komentarzy z opcją ignoruj. Człowiek dzięki tak prostemu zabiegowi może trochę czasu zaoszczędzić unikając głupoty.


avatar
veterynarz

15.03.2017 17:21

0

@55 Niech nie rozwijają. Wolę 5 kolejnych sezonów ze Srebrnymi Strzałami na czele, niż żeby w czele stawki jeździły jakieś różowe landrynki. Jak to świadczyłoby o F1? Moim zdaniem zniszczyłoby całe to wyobrażenie o "ryku silników" czy "zawrotnej szybkości". Jest to oczywiście moja opinia i nikomu nie zabraniam mieć innej, szanuję zdanie ludzi, którym podoba się różowy bolid, gdyż zarobi więcej pieniędzy. Pozdrawiam serdecznie!


avatar
DJ SEBQ

15.03.2017 19:05

0

@56 Ryk silników, no właśnie są głośniejsze niż w zeszłym sezonie, i bardzo dobrze :)


avatar
Levski

15.03.2017 20:16

0

@56 Prowadzisz Firmę, w twojej branzy jest 9 innych firm, ty jestes mniej wiecej po srodku, nagle dostajesz 20mln $ na rok, pieniadze mozesz przeznaczyc na rozne rzeczy z rozwojem, do tego twoja firma zacznie nagle sie wyrozniac kolorem, i bedzie o niej gadane ze wzgledu na wlasnie ten kolor. Odrzucisz propozycje?


avatar
veterynarz

15.03.2017 20:17

0

@57 Pełna zgoda - miło że poprawili.


avatar
veterynarz

15.03.2017 20:30

0

@58 Tak, o ile byłby to na tyle kompromitujący kolor. Tu chodzi o jakiekolwiek poczucie własnej wartości. Czy Ty wyszedłbyś na miasto przebrany za kucyka Pony, jeśli Ci zapłacę? Pytanie retoryczne, a jednak ciekaw jestem odpowiedzi.


avatar
socjoświr

16.03.2017 01:44

0

@60 -bardzo słaba analogia. Samochód nie zmienił swojej bryły, dalej to bolid Formuły 1, do tego wyglądający agresywniej niż w zeszłym roku. Zmienił się tylko kolor. Tak więc to tak jakby wyjść na miasto w różowej koszuli. Nie mam nic do różowego i zawsze politowanie budzą u mnie mężczyźni którzy mają problem z różowym (z ich męskością musi bć coś na prawdę nie tak skoro nieodpowiedni kolor może ją przekreślić...) W ogóle cały toczący się tu spór wydaje mi się niezrozumiały. Kolor może się podobać lub nie. Mnie się różowy podoba i to niezależnie od ilości pieniędzy jakie dostanie FI. Samochód jest oryginalny, wyróżnia się na torze i moim zdaniem o to chodzi. Mam dość czerni i szarości. Jak dla mnie nawet jakby Force India musiało dopłacać do tego żeby było różowe to i tak byłoby warto, bo wreszcie są charakterystyczni. I jasne że komuś może się nie podobać takie malowanie, tak jak mnie nie podobają się tegoroczne McLareny. Ale teksty że różowy nie pasuje do F1 są śmieszne.


avatar
Colmar76

16.03.2017 09:51

0

Wygląda świetnie najładniejszy bolid w stawce :)


avatar
dexter

16.03.2017 11:53

0

Witaj elin ! „Ooooo NIE !!! ... ;-)))“ Hehe ! A ja wrecz przekonany bylem, ze posiadasz jakiegos grubego rozowego Bentley'a Continental GT, ladnie ozdobionego w cyrkonie Swarovski :-( W koncu czyms na siebie trzeba zwrocic uwage ;-) Dla takiego zespolu jak Force India 15 czy 20 mio. dolarow na sezon od nowego tytularnego sponsora nie lezy nigdy na ziemi. A dla samej firmy BWT, tylko z marketingowego punktu widzenia wejscie do serii F1 - super deal. Ciekawe czy Perez i Ocon przed startem beda posiadali tez rozowe promocyjne butelki z woda i mieszanina magnezu, tzn. z elektrolitem ? :-) Z pewnoscia matowy rozowy lakier jest troche niecodzienny, choc z drugiej strony zawodowi pilkarze czolowych klubow pilkarskich po boiskach od dawna biegaja w rozowych koszulkach, zawodowi kolarze scigaja sie na rowerze w rozowym kolorze itd. itp. A kolor wydaje sie popularny, bo nowa kolekcja w takim kolorze sprzedaje sie czesto lepiej niz w tradycyjnych barwach ;-) Jedno jest pewne bolid Force India bedzie sie z daleka wyroznial. Zreszta tak jak Przemek pisze: Best Water Technology sponsorem jest takze w DTM. W ubieglym roku dwa Mercedesy-AMG DTM ze stajni Mücke jezdzily juz w takich barwach. Rozowe pantery i to w podwojnym wydaniu - hehe. Taksowka wyscigowa i Showcar tez jest w takim magneta-rozowym odcieniu. Tak na marginesie: ostatnio nawet widzialem Niki Laude w rozowej czapce z nowym sponsorem ktory z cala pewnoscia co roku milionowa kwote na konto dawnego mistrza przelewa. Pozdr.


avatar
dexter

16.03.2017 13:13

0

@veterynarz „Tu chodzi o jakiekolwiek poczucie własnej wartości“ - ?? M.in. osobiscie posiadam w domu takze meskie skarpety roznych kolorach (sam zaplacilem ;-) ). Zaleznie do outfitu moga byc nawet ciekawym akcentem ktory pasuje do odpowiednio dobrych butow. Oczywiscie, jesli ktos pracuje w banku to raczej do pracy w takich skarpetach sie nie wybiera. Duzo zalezy od spotkania biznesowego, szczebla hierarchii i miejsca pracy. Ale np. w kreatywnych zawodach nie ma problemu.


avatar
St Devote

16.03.2017 18:42

0

Daliście się nabrać jak dzieci. To jest ewidentny chłit marketingowy. Jak w Australii zobaczę choć jeden różowy bolid, to ja jestem chiński mandaryn.


avatar
veterynarz

16.03.2017 21:03

0

@64 dexter Pozwól że sprostuję - absolutnie nie mam nic przeciwko barwie różowej, mam coś przeciwko tej barwie na bolidzie Formuły 1. Być może to tylko kwestia gustu (poprzednie malowanie FI też mi się nie podobało, a Red Bull-Infiniti był okropny). Po prostu nie wyobrażam sobie czegoś takiego na torze F1. Dla mnie to powinien być elitarny sport, w którym teamy mają swoje własne barwy.


avatar
dexter

16.03.2017 21:08

0

Hej veterynarz A widziales w jak polakierowanym bolidzie debiutowal Damon Hill w F1 ? Podpowiem krotko: rok 1992, Brabham BT60B


avatar
veterynarz

16.03.2017 21:55

0

@67 dexter Do dzisiaj nie widziałem... dzięki! Nie, szczerze to Brabhama da się lubić - ten ma przynajmniej taki "kiczowaty" klimacik. Naprawdę fajny, dziękuję i pozdrawiam :)


avatar
elin

16.03.2017 22:04

0

Witaj dexter Dobrze znowu Ciebie tutaj widzieć ( czytać ) ... A że nowy sezon już blisko, to mam nadzieję na częste dyskusje :-). " Hehe ! A ja wrecz przekonany bylem, ze posiadasz jakiegos grubego rozowego Bentley'a Continental GT, ladnie ozdobionego w cyrkonie Swarovski :-( W koncu czyms na siebie trzeba zwrocic uwage ;-) " ... ;-)) ... Mieć Bentley'a Continental GT w garażu jak najbardziej bym chciała ... ale różowego ? ;-) Ten kolor to zdecydowanie nie mój styl. Bardziej mi pasuje elegancka ognista czerwień lub gustowna czerń. Chociaż cyrkonie Swarovski mogą być ... jednak tylko np. w bransoletce ;-). Oczyście nie mam nic przeciwko różowemu kolorowi. Tylko widzisz ... dla mnie bolid F1, to " maszyna ", która już samym wyglądem budzi respekt, " wbija w siedzenie " i sprawia, że patrzysz z podziwem. Natomiast zaprezentowane wyżej malowanie FI ... kojarzy mi się bardziej z samochodzikiem z kreskówki dla dzieci i sprawia że zamiast onieśmielenia potęgą bolidu F1 mam uśmiech na twarzy ... Ale doskonale rozumiem, że w tym przypadku kolorystyka ma znaczenie mniejsze znaczenie. Marketingowo jest to " strzał w dziesiątkę " zarówno dla zespołu, jak i sponsora. Mam najbardziej wyróżniający się bolid w stawce :-). Pozdrawiam


avatar
elin

16.03.2017 22:07

0

* mamy najbardziej wyróżniający się bolid


avatar
dexter

17.03.2017 18:27

0

@68. veterynarz Alez to drobiazg, nie trzeba dziekowac :-). Co do kwestii kolorystycznej tak jak piszesz w glownej mierze bedzie to kwestia gustu. Tak ogolnie mowiac F1 jest scena z bardzo duzym faktorem promieniowania. W sporcie motorowym zadna inna seria wyscigowa albo wyscig nie moze porownac sie do F1. Producent czy inwestor finansowy ktory wystepuje w F1 ma mozliwosc zaprezentowania swojej technologii czy produktu ktorym dysponuje. Prosto mowiac: dostaje mozliwosc reklamy. No wiesz, czlowiek wybiera niecodziednny kolor poniewaz: a) bedzie mial charakter rebelianta, b) jest jakas akcja i tutaj ze wzgledow marketingowych zwraca sie takim sposobem na siebie uwage. Np. w Giro lider jedzie w rozowej koszulce, poniewaz pierwszym organizatorem wyscigu byla „Gazzetta dello Sport“ ktora drukowana byla na rozowym papierze. Cel moze byc rozny. O jednym jednak nie mozna zapomniec super modelka ktora nalezy do elitarnego grona super modelek pracujac na znaczacych wybiegach swiata tez nie decyduje o wyborze kreacji tylko zawsze reprezentuje projektanta mody. Tzn. wychodzi w tym co designer zaprojektuje - za to ma placone i to grube dziesiatki tysiecy euro za jeden krotki wystep na danym show. Kolor z pewnoscia jest nietypowy. Sek w tym, ze dla protagonistow o to wlasnie chodzi. I tutaj nie mozna dzis mowic o elitarnosci czy braku meskosci, bo nawet swiatowej slawy golfista gra w rozowym kolorze albo zawodowa druzyna ktora gra w hokeja wystepowac moze w rozowych strojach. A tak na boku: soczysty akcent koloru zawsze bedzie wyrazal pewien poziom pewnosci siebie i oczywiscie w przypadku rozu duzo ironii do samego siebie. Wystarczy spojrzec jak dawny brytyjski tradycyjny styl odziezy meskiej kiedys wygladal. Na wyspach aby przelamac czysty dress-code juz w latach 1920 gentlemen pokazywal podczas roznych okolicznosci odwage do koloru. Szczegolnie szlachta takimi kolorowymi akcentami np. kolorowe ponczochy demondstrowala iz nie trzeba trzymac sie kodu ubrania. Oczywiscie trzeba byc tez dobrze ubranym aby wszystkie akcenty mialy jakis styl. I tak jak wspomnialem duzo zalezy od okolicznosci, a przede wszystkim miejsca pracy. Ale nawet w duzych koncernach pracownicy czesto dostaja wolna reke. W Mercedesie jest to sprawa indywidualna, nie ma jakiegos szczegolnego dress-code. Nawet sam szef Daimlera Dieter Zetsche niekiedy w Stuttgarcie widziany jest bez krawata w dzinsach i butach sportowych. Oczywiscie jesli ktos ma z klientem do czynienia to w takim przypadku musi sie pewnej linii trzymac. Co do samego malowania bolidow wyscigowych ? Hmm, juz jeden cel zostal osiagniety: o nowym sponsorze zespolu Force India dzis sie mowi. Nie mozna zapomniec ze kazdy zespol w dluzszej perspektywie bedzie mogl odniesc tylko sukces jesli znajdzie wsparcie finansowe i ostatecznie bedzie osiagal dobry wynik i zyski.


avatar
dexter

17.03.2017 18:43

0

„Dobrze znowu Ciebie tutaj widzieć ( czytać ) ... A że nowy sezon już blisko, to mam nadzieję na częste dyskusje :-).“ Cala przyjemnosc po mojej stronie Droga elin, odwaga dla koloru nie jest przestepstwem i wcale nie musi byc tak szokujaca jak Lady Gaga. Po prostu, po tym jak znana dziedziczka pewnego imperium hotelowego swoim rozowym Continental'em kiedys wypelnila kolumny gazet myslalem ze taki kolor na Tobie takze zrobil wrazenie (bo furore zrobil z cala pewnoscia) ;-) „Jesli juz prestiz, to model musi w calosci do mnie pasowac“ - i masz calkowita racje. Mowisz ze roz Ci nie bardzo podchodzi ? Nie ma problemu, tuning jest kolorowy (od wszelakich kolorow lakieru do kolorowej skory). Zyczysz sobie ognista czerwien identyczna jak podeszwy „szpilek“ Laboutina ? - dostaniesz taka czerwien. Pragniesz gustowna czern dokladnie dopasowana do koloru paznokci - mozesz wybrac identyczny odcien, nie ma problemu. Pojazd uwazany jest jak towar mody i nikt nie jezdzi do konca tylko w jednym kolorze. Oczywisty jest fakt, ze nie wszytkie towarzyszki plci zenskiej pasuja do stereotypow. Ja moge zrozumiec ze formula „Pink it and shrink it“ moze Ci kojarzyc sie szybko gdzies z jakims malutkim samochodzikiem i doprowadzac do ironicznego usmiechu na twarzy. Jednak bolid F1 jest nadal piekielnie szybkim pojazdem i tutaj nic sie nie zmienilo. Ba, silniki dobijaja do granicy 1000 KM. Cale auto i obudowa poszerzyla sie o 20cm, przednie skrzydlo o 15, tylne o 20, a dyfuzor o 5cm. Dodatkowo sa szersze opony. Powierzchnia opony ktora ma stycznosc z asfaltem jest teraz o 25 procent wieksza. W teorii oznacza to tylko tyle, ze sila docisku zostala zwiekszona o 30 procent. Przyczepnosc mechaniczna zwiekszyla sie takze o 20 procent, a o 10 procent wiekszy bedzie udzial jazdy na otwartej do konca przepustnicy. Symulacje zaleznie od charakterystyki torow obiecuja poprawe czasow od dwoch do pieciu sekund. Jak z biegiem sezonu wszystkie poprawki auta w odniesieniu do aerodynamiki (oporu powietrza) i nowego ogumienia beda wygladac ciezko jest inzynierom przewidziec, ale tak masywnej zmiany jak dzisiaj czesto w historii F1 nie przeprowadzano. Przewaznie jest tak, ze nowe przepisy regulaminu technicznego zawsze spowalniaja bolid wyscigowy, a inzynierowie musza troche poglowkowac aby znalezc odpowiedz. Badz co badz mimo malych bledow plastycznych optyka sie zgadza. Jedynie o 26kg zwiekszona masa bolidu wyscigowego odbija sie niekorzystnie na strate czasu (okolo 0,7-0,9sek. ), ale znowu takie faktory jak: szersze opony i zwiekszona sila docisku powinny sobie z masa pojazdu bez problemu poradzic. Tutaj jednak mowa jest o kolorze, czyli o faktorze ktory dla takiego zespolu jak Force India (zespolu o najnizszym budzecie w calej stawce) nie odgrywa najmniejszej roli. Tym bardziej gdy za malowanie dostaje sie zastrzyk finansowy. A jak kazdy wie bez pieniedzy w technicznym sporcie nie mozna sie rozwijac. Ogolnie w czasach gdzie sponsoring zespolu jest dosc skomplikowanym tematem (szczegolnie mowa o zespolach ktore powiedzmy bezposrednio nie walcza o zwyciestwa) nie mozna byc wybrednym. PS. Na zdjeciach kolor nie wyglada na jakis blyszczacy ostry lakier do paznokci. Delikatny roz, magneta i srebro z czarnym akcentem ( tzn. na czarnej podlodze) chyba tak zle nie wyglada ?


avatar
elin

18.03.2017 00:20

0

Drogi Kolego dexter, widzę, że nie tylko w temacie F1, ale i mody ( kolorystyki, stylu ) doskonale Nam się dyskutuje ... Częściowo jest to związane z moim wykształceniem, więc odwagę do koloru mam :-). Jednak osobiście wolę klasyczne barwy od np. wspominanego tutaj różu. Dziedziczka Hiltonów zdecydowanie jest wzorem dla wielu przedstawicielek płci pięknej, jeśli chodzi o wygląd i styl ubierania ... Jednak jak dla mnie trochę zbyt wiele " kopii " Paris ( lepiej lub gorzej naśladujących Jej styl ) chodzi po ulicach ... i raczej nie chcę być jedną z wielu. Bliżej mi już do stylu np. Charlize Theron ..., a najbliżej do swojego własnego ... Myślę, że też w dobrym guście :-). Co do zespołu FI ... opisałeś wszystko. Na pewno najważniejszy jest fakt, że udało im się pozyskać takiego sponsora. Który chce zainwestować duże pieniądze w prywatny zespół - jak napisałeś - nie walczący o zwycięstwa. Zwłaszcza w czasach, kiedy ciężko o taki dopływ gotówki, a jeśli już to mogą na to liczyć tylko duże zespołu, liczące się w walce o tytuł. Już samo to sprawia, że chce się trzymać kciuki za powodzenie współpracy FI i BWT. " Na zdjeciach kolor nie wyglada na jakis blyszczacy ostry lakier do paznokci. Delikatny roz, magneta i srebro z czarnym akcentem ( tzn. na czarnej podlodze) chyba tak zle nie wyglada ? " Źle nie wygląda, tylko dość ... hmmm ... " cukierkowo ". Ale poczekajmy jeszcze niecały tydzień, tak żeby zobaczyć jak bolid prezentuje się na torze. Wtedy może faktycznie przyjdzie mi zmienić zdanie o kolorystyce tego " landrynka " ;-).


avatar
tonia24

18.03.2017 22:48

0

Aj się czepiacie. Piękny róż. :-D Dobrze, że to chociaż "baby pink", a nie "barbie pink", bo dopiero byłby lament. Będą się wyróżniać w stawce jak mało kto- pokonali nawet McLarena, który całą zimę się droczył zapowiadając powrót pomarańczowego, a Force India zrobił bum bez zbędnych zapowiedzi. :-) Denerwuje mnie tylko jak mówią, że to dziewczęcy kolor (ach te stereotypy!) i że może dzięki tym różowym autkom więcej Pań zasiądzie przed tv- daj Boże wzrost oglądalności, ale jak nie będzie chciała oglądać, to jej żadna siła nie przyciągnie, a jak się wciągnie w F1, to nie będzie patrzeć na kolor, tylko osiągi (choć ja w swoim pierwszym sezonie oglądania znałam tylko "te czerwone autka", a czerwone były najlepsze ;-) ) na początku sama się trochę z tego różu nabijałam, ale przyjrzałam się DTM i nie jest najgorzej. Jakby mi płacili, to sama mogłabym różowym jeździć. ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu